onsdag 16 mars 2011

Magsjukan

Alvar har knappt varit sjuk alls i vinter. Inte ens när jag och Oskar varit sjuka. Men nu var det till slut hans tur.
Magsjuka blev det, vinterkräk eller vanlig vet jag inte men spytt har han gjort, stackaren.
Många pyjamasar och handdukar på tork.

En räddare i nöden

Jag shoppade loss, på inrådan av sjukvårdsrådgivningen och BVC. Vätskeersättningen och några klunkar pärondryck är det enda han klarat av än. Mest amning.

Liten febrig och uttorkad. Det är inte kul att vara Alvar just nu.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Hade det inte varit för smörgåsrånen gömda där i bakgrunden hade man kunnat tro att det här var ett reklaminlägg för semper. Men det var inte meningen. Och bröstmjölken har jag ju tillverkat själv.

Ida sa...

Stackars liten!

Gossens moster sa...

Stackars lilla kräk! (Väl valt ord va?)
Hoppas han kryar pa sig snarast. Och storpojken oxa. Hoppas helt enkelt att ni allihop ar pa benen och i skick som nya, hela bunten, pronto!

Hanna Li sa...

Usch och fy, stackars lilla plutten! Vilken otur att det var den värsta av sjukor han åkte dit på. Men det brukar ju vända hyfsat fort, så nu hoppas jag friska vindar blåser hos er. Och att du slipper.