lördag 12 mars 2011

Falafel i pitabröd-temamiddag

Förra söndagen hade vi temamiddag med fina Joel och Marie. Förra gången var temat spaghetti och köttfärssås, och då skulle både förrätt, varmrätt och efterrätt se ut som spaghetti och köttfärssås. Den här gången var temat falafel i pitabröd.
Jag och Oskar stod för förrätten. Som pitabröd hade vi plättar som vi klistrat ihop med parmesanost och gratinerat i ugnen. De var fyllda med stekta champinjoner (falaflar alltså), svampstuvningssås (vit sås)och ruccola och soltorkad tomat (sallad).

Varmrätten var helt enkelt falafel i pitabröd


Den fantastiska efterrätten hade Joel och Marie gjort. Små chokladbollar (falaflar) i smördegsskal (pitabröd), med vaniljglass (vit sås) och äppelsalsa (sallad).


Det var en väldigt trevlig kväll, och nu spånar vi redan på vad nästa tema skall bli. Förslag mottages tacksamt.

4 kommentarer:

Hanna Li sa...

Ni är så roliga. Vilken middag! Efterrätten så fabulous ut!

kusin becka sa...

shit vilken kool idé, detta ska jag sno till mitt veganska matlag! tips på nästkommande tema:
sushi

Ida sa...

Hahhaa vad kul!!
Jag håller med kusinen, sushi.
Ser frameot sushi-efterätts-bilder.

Krya på er.

Josefin sa...

Men WOW va kreativa ni är! Jag blir oerhört impad asså!