söndag 6 mars 2011

Doktor Oz

I fredags hände tillslut det vi väntat på så länge; Oskar försvarade sin avhandling och blev doktor! Jag är så otroligt imponerad och stolt, och glad att det är över. Tänk bejbi hur länge du jobbat för det här, och tänk att alla sena kvällar på jobbet och alla roliga helg- och kvällsaktiviteter du varit tvungen att försaka de senaste månaderna faktiskt lönat sig. Nu har du bara det roliga kvar!


Såhär proffsigt såg det ut:

Alvar är laddad för disputationsfest på Hotell Linné

Maten var fantastisk, gästerna otroligt trevliga, och Oskar var förkrossande stilig som alltid.



Det finns vissa fördelar med att bo ihop med en nybliven doktor:

Undrar om det alltid kommer se ut såhär på frukostbordet hädanefter?


Men det tar på krafterna att bli doktor, doktorinna och doktors-barn. Nu är vi alla ganska möra.

Alvar verkar dock återhämta sig lite snabbare än vad vi gamlingar gör. Klockan är halv åtta en söndagmorgon, och jag och Alvar har varit uppe sen halv sex. Det var inte mitt val kan jag avslöja.

2 kommentarer:

Josefin sa...

Vilka underbara inlägg ni skrivit den senastee tiden! Jag älskar den här bloggen. Och er! Grattis doktor Oskar. Jag kan inte riktigt fatta att du verkligen är doktor nu. Du är för smart för mitt eget bästa! KRAM

Andreas sa...

Jag är mycket imponerad, Oskar! Nu får tandläkar-Alban konkurrens om vem som är den sanne doktorn. Lustigt sammanträffande att mitt specialarbete i gymnasiet hette exakt samma som din avhandling! Din blev säkert mycket bättre.