torsdag 9 december 2010

Ett helt halvt år

I måndags blev min absoluta favoritbebis 6 månader.
För ett halvår sen såg han ut såhär:
Photobucket
Och nu ser han ut såhär (jo för jag tänker att ni har ju inte fått se några bilder på honom förut, vi knäpper ju sällan kort på Alvar, och bloggar sällan om honom...)
Photobucket
På måndagen var Oskar borta, så vi firade Alvar på tisdagen istället. Då var det sexmånaderskontroll med vaccin. Sen adventsfika hemma hos Karin och Edvin, med valda delar av föräldragruppen, och massor av gott fikabröd.
Photobucket
Photobucket
Edvin delade generöst med sig av sin sköna lekmatta, som Alvar valde att spy lite diskret på.
Photobucket
Seth funderade på att vara med, men valde att hänga med de vuxna i soffan istället. Mindra spyor och bråk där.
Photobucket
På kvällen var det tänkt att det skulle bli mosad banan-premiär, men vaccinet gjorde Alvar gnällig som bara den. Definitivt inte upplagd för nya mos och smaker, så det bidde ingen banan. Istället var mamma och pappa tvugna att uppoffra sig och äta upp allihop i en improviserad banandessert.
Photobucket

2 kommentarer:

Moster J sa...

O va gullig o va gullig o va gullig! Jag langtar ihjal mig!
Forresten, fikabrod i all ara (och de dar lussebullarna ser ratt goda ut) men vem firar inte allra helst med lite vaccin? Mmmm.

Kram kram

Hanna Li sa...

Tänk! Det känns så nyss jag höll en alldeles ny Alvar i min famn och vi sedan gick till Salagatan i sakta mak. By the way, är jag hälften så fräsch som du var fem dar efter födelse ska jag tacka min lyckliga stjärna! Kram!