onsdag 12 januari 2011

Öviksjul

I år firade jag för första gången jul med Oskar och hans familj i Övik, istället för hemma på Ling. Det innebar många helt nya inslag. Som det här med att gå ut i skogen och hugga en gran.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Trots att jag håller hårt på traditioner (och då menar jag att fira exakt så som vi brukar göra hemma i min familj)måste jag säga att det här sättet nästan slår sistaminutengranletandet på Vaksala torg eller vid något stort köpcentrum i Uppsalatrakten.

Här kommer lite fler bilder från julen i Övik, som fick betygent mycket väl godkänt, trots att de varken hade dopp i grytan-lunch eller midnattsmässa, och trots att julbordet åts redan klockan tre och ingen kollade på Kalle. De är bra på det där med mysighet i Oskars familj. Och god mat.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

2 kommentarer:

Ida sa...

Gud så vackert!!

Storasyster sa...

Aaaah, det ser ju helt fantastiskt ut!