söndag 30 januari 2011

Uppe med tuppen

Sextiden på morgonen är en lagom tid att gå upp en söndag tycker Alvar. Särskilt om man hållt låda mellan två och fyra på natten. Eftersom vi var så tidigt uppe bestämde jag mig att vi skulle gå på tidiga mässan i Domkyrkan.
Photobucket
Det visade sig att kyrkvaktmästaren hade försovit sig så vi stod allihop i en huttrande liten klunga och väntade på en annan gubbe som skulle komma och låsa upp och larma av. Uppsala höll på att vakna, och det var lite vår i luften.
Photobucket
Alvar började ångra att han gått upp så tidigt, och tog en liten power nap.
Photobucket
Efter mässan ringde vi Oskar som precis klivit upp, och han kom ner på stan och fikade med oss på det enda caféet som var öppet. Alvar dikterade en lång lista över saker han ville få gjorda under dagen, och Oskar skrev. Högst upp stod "äta en halv banan med sked" och "bita mamma i kinden".
Photobucket
Photobucket
Aldrig är det godare med fika än när man är stelfrusen om fötterna och har varit uppe med tuppen (tuppen Alvar alltså).
Resten av det här inlägget blir en hyllning till min bulle. Stor och fluffig och väldigt god.
Helbild:
Photobucket
Zoomar in:
Photobucket
Provsmakning:
Photobucket

3 kommentarer:

Hanna Li sa...

Vilken finfin söndag. Saknar er!

Moster aka Storasyster sa...

Gu vilken lyxig bulle! Och vilken SUPERGULLIG unge! Och vilka snygga foraldrar till den supergulliga ungen!

Alltsa efter att jag just har kallat Alvar supergullig sa kommer det har antagligen att lata allt annat an odmjukt och blygsamt (som jag ju annars efterstravar att lata i alla lagen) men jag slogs av att jag tycker att Alvar i vissa vinklar & belysningar liknar mig lite nar jag var i samma alder? Kolla i nat av mammas & pappas gamla fotoalbum och sag om jag inbillar mig. Men han ar ju i alla fall ojamforligt gulligast, sa jag gor inte ansprak pa att nansin ha varit fullt sa dar sot!

Vill. Ha. Linnebulle.

KRAM!

Unknown sa...

Hannanas: Och jag er! Och ni har ju en ännu större och finare bulle i ugnen att se fram emot...=)

Jenny-Benny: Jo, på de här bilderna kan jag nog hålla med om att han är lite lik dig på något sätt. Alltså när du var bebis. Men jag är säker på att du var betydligt mer väluppfostrad!