lördag 30 oktober 2010

All Helgonaween

Redan i onsdags började Oskar, Ally och jag vårt Halloween-firande med ett pre-Halloween-party. Finalen var hembakta morotsmuffins som vi dekorerade med färgglad kristyr.
Photobucket
De var hemskt smarriga och ganska läskiga tyckte vi, och jag var väldigt nöjd ända tills jag såg en bild på Idas morotsmuffins som hon bara slängt ihop (inspirerad av våra förstås). Ni kan ju själva avgöra vems som ser proffsigast ut, och vem av oss som är bäst på att fota, genom att klicka här

Så här fint var det ute på fredagen:
Photobucket
Photobucket

Såhär ser det ut när två bebisar väntar på att deras sega mammor ska bli klara att gå ut på promenad.
Photobucket

Och såhär såg det ut när Alvar på fredagseftermiddagen gick fjärde ronden mot sin fruktade motståndare potatisen:
Photobucket
Photobucket
Det går bättre och bättre, och han var så glad att jag inte hade hjärta att förklara för honom att det är tänkt att man skall svälja den där smörjan också, inte bara gurgla runt den i munnen och sen spotta ut...

5 kommentarer:

Ida sa...

Fasen va schyssta morotsmuffins. Ni kommer gå hårdare fram hos kidsen med sånna motiv. Känner mig genast lite profillös och mainstream....

Seth sa...

Hej kompis!
Jag tycker du gör helt rätt i att dissa den där torra potatisen...
Morsan har försökt sätta mig en hård trästol och ge mig palsternacka och potatis. Eftersom jag inte är så bortskämd med mjölk så äter jag för glatta livet... Hade jag fått välja hade jag helt klart valt bort den hårda trästolen och legat mjukt mot mammas bröst men nu handlar det ju om ren överlevnad!
Hälsa övriga i grabbbgänget på tisdag!

Unknown sa...

Ida: Jag har redan insett att man inte skall jämföra sig med dig när det gäller bakning (eller bröllopsplanering). Du verkar ju vara värsta Martha Stuart.
Man är bra på olika saker helt enkelt. Jag är till exempel väldigt bra på att äta upp grejer som man bakat. Bättre än de flesta om jag får säga det själv.

Anonym sa...

Seth: Jo, det är liksom mysigare med mjölk tycker jag. Men det jobbiga är att man ofta somnar innan man hunnit äta sig mätt. Och så vaknar man av att de har lagt en i sängen, och när man protesterar säger de bra "men du har ju nyss ätit" och fattar inte alls att man är mera hungrig.
Vad gillar du palsternacka?
Blir en tuff vecka utan "Ärtorna rullar" på tisdag, men jag ska hälsa de andra grabbarna.
/Alvar

Gossens moster sa...

Ooooooo vilken gullig & glad kille! Alltsa han ar ju sa himla sot sa man spricker. Hoppas han borjar gilla den gamla hederliga potatisen. Det ar namligen det forsta viktiga steget mot ett framtida medlemskap i potatofart appreciation society...