onsdag 17 oktober 2012

En miserabel vecka

Den senaste veckan har varit ganska miserabel med förkylningar som aldrig vill bli bättre (både jag och Alvar), illamående, snöblandat regn, pluggstress (kanske mer jag än Alvar) och höstdepp. Men för att få det att se ut som att vi har mysigt och roligt hela tiden har jag valt ut de ljusaste stunderna att lägga upp bilder på.

Kanelbulleprovning på kanelbullens dag (ok, det var inte förra veckan, men som sagt; det har varit en sorgligt händelsefattig vecka den här sista så jag måste bättra på statistiken lite)

oktober 2012 027

Måndag: Alvar visar (till min stora förtjusning och Oskars förtvivlan) tendenser att odla ett spirande sportintresse. Lite irriterande dock att vi numera är tre istället för två som vill läsa tidningen vid frukostbordet. Det finns ju bara två delar av ÖA!

oktober 2012 033

Tisdag: Alvar bakar äppelkaka till pappas jobb. Efter en ganska aktiv inledning av baket med kommentarer från Oskar som “Nej Alvar, inte på golvet” och “Nej,nu måste pappa få röra lite” och “Doppa inte händerna i smöret, det är varmt” blev det plötsligt märkligt lugnt och stilla.

Alvar var djupt koncentrerad på att slicka smet!

oktober 2012 041oktober 2012 042oktober 2012 043oktober 2012 044

Onsdag: Äntligen börjar tråkiga förkylda mamma vakna till liv, och det blir lite modellerabakning på kvällen.

oktober 2012 050oktober 2012 054oktober 2012 056oktober 2012 059

Till vänster i bild: Alvars katt av modellera. Och noshörning.

Inga kommentarer: