onsdag 21 mars 2012

Morgonrockarna

I februari blev den äntligen av; den länge planerade barnfria helgen i Stockholm. Vi lyckades tajma in det helt perfekt på den enda någorlunda friska helgen på hela vintern. Alvar hade det bra hos mormor och morfar och passade på att göra något han inte gjort på evigheter: sova en hel natt utan att vakna. Allt för att ytterligare fjäska in sig hos barnvakterna.

Under tiden fick vi träffa världens gulligaste kusin, hälsa på hos paret som har Stockholms finaste sopsortering, äta buffé x 3, sova i dubbelsäng, ha vita hotellmorgonrockar som på film, gå på Fotografiska, och shoppa på Seveneleven! Längst ner är bilder på det som gjorde starkast intryck på mig (förutom frukostbuffén och morgonrockarna): hotell-lobbyn och korridoren fram till vårt rum. Mycket hotellaktigt och exotiskt för en inbiten vandrarhemsbohem som jag.

februari 2012 054februari 2012 055februari 2012 059februari 2012 063februari 2012 068februari 2012 070februari 2012 071februari 2012 074februari 2012 076februari 2012 077

2 kommentarer:

Ida sa...

Ser helt sjukt skönt ut! Vita morgonrockar som på film är lyx delux. Skönt att Alvar smörat in sig hos mormor och morfar, hoppas han vill sova hela nätter hemma snart också :)

StorasysterMoster sa...

Ni ar sa snygga ni! Och ja det dar med hotellet kanns bekant. Jag har ju bott en hel del pa hotell pa aldre dar men det ar ju anda vandrarhem man vaxt upp med. Eller "i en grotta ar jag fodd, och i Bjorngrottan kan jag bo, men kan du det, sostra mi?"