söndag 5 juni 2011

Olika som bär

Ikväll har jag och Alvar hängt lite själva, medan Oskar är i Stockholm och ser sin stora idol Jerry Seinfeld uppträda. Det var mysigt att vara bara jag och Bus för en gångs skull, såhär kvällen före hans ettårsdag. Lite som på den gamla goda mammaledighetstiden.
Såhär var Alvar klädd när jag kom hem från jobbet. Tydligen hade han fått välja kläder själv, och mitt sovlinne var mest lockande.


Jag var rätt trött och ville helst bara ta det lugnt. Men Alvar den arbetsmyran hade andra planer. Sortera skohyllan stod på agendan

Och såhär glad blev han när jag föreslog lite söndagschill i soffan:


Vi är inte så lika jag och Alvar. Alla tjatar bara om hur lik han är Oskar. "Mer lik Oskar än Oskar själv", "En liten mini-Oskar" och "Det är som att Oskar skulle fått barn med sig själv" är några kommentarer jag fått höra. Roligt i och för sig, eftersom Oskar är den snygga i vår familj, men jag vill ändå påpeka att jag också haft ett finger med i spelet när det gäller tillverkningen av Alvar. Han må inte vara så lik mig till utseendet, men han har i alla fall ärvt min fantastiska humor. Titta här bara så kul vi har när vi leker "räcka ut tungan-leken"





Nu är det sovdags. För imorrn ska det firas att världens finaste bebis har varit hos oss i precis ett år!

3 kommentarer:

Ida sa...

Men hur gooa är ni då?!!
Saknar er!

Hanna Li sa...

Fina fina ni! Jag tycker minsann att Alvar är en mix av er båda, jag. De där pliriga söta ögonen är mamma upp i dagen. Jag vill också vara med er och leka räcka-ut-tungan-leken, det verkar ju superkul! Du har rätt, Ersmark ligger för långt bort..

Manda sa...

Haha, jag älskar bilden på Alvar som surar i ditt linne. Underbart!