söndag 15 augusti 2010

Västerbottenstoppen

Jag och Al har varit 10 dagar i fina fina Västerbotten med mamma och pappa. Röjnoret var sig ganska likt
Photobucket
Det blev ganska mycket promenader mellan Röjnoret och Bastuträsk, på den här inspirerande vägen:
Photobucket
Och så blev det mycket bad i Finnfors
Photobucket
Det gillade Alvar
Photobucket
Photobucket
Läsa i solstolen är däremot inte hans grej.
Photobucket
Och så hade vi grillfest. Men den här bilden är ett montage. Majskolven blev vi tvugna att koka, för den blev aldrig tillräckligt varm.
Photobucket
Som piggast och busigast är Alvar ofta på morgonen, vid 5 ungefär. Då tycker han att vi skall leka och busa
Photobucket
I Skellefteå hann jag med att träffa gamla folkhögskolevänner som jag saknat massor. Och så möttes fyra generationer för första gången när min älskade lilla mormor fick träffa Alvar
Photobucket
Jag hälsade också på hos världens finaste vänner i deras nyköpta fantastiska hus. Observera att soffan skall bytas ut mot en ny snart. Den på bilden är bara till låns. Men oj vad avundsjuk man blev när man såg huset och trädgården
Photobucket
Det är nåt visst med himlen i Röjnoret. Både på kvällen
Photobucket
och på dagen
Photobucket
Men det fanns också ett stort tomrum på den här semestern.En person som skulle varit med. Nu var han bara var en avlägsen röst i en telefon med mycket sporadisk mottagning, och det gjorde lite ont i hjärtat varje gång han lade på.
Photobucket
Det där med att sakna någon alltså. Det är jobbigt. Men lite mysigt med såklart.

1 kommentar:

Josefin sa...

Vilka FANTASTISKA bilder! Alvar är så söt att jag döör lite. Och mormor! Fina, fina, fina mormor, som jag saknar henne!